Este cea mai utilizată formă de promovare ce intră în sfera campaniilor de Marketing Direct. Pe lângă avantajele generale ale marketingului direct, Direct Mailing-ul are şi câteva caracteristici speciale:
Existenţa unor materiale tipărite permite citirea repetată a mesajului.
Posibilitatea de îmbunătăţire a ratei de răspuns prin: folosirea unei scrisori pe lângă clasica broşură, personalizarea scrisorii, folosirea pe plic a unei fraze cu rol de “cârlig”.
Creativitatea este un element mult mai important decât în cazul celorlalte mijloace de promovare ce ţin de direct marketing. Una din cele mai frecvente greşeli într-o campanie de direct mail este lipsa scrisorii. Se preferă de multe ori trimiterea unei broşuri, sau a unui catalog frumos colorat fără a se cunoaşte faptul că scrisoarea este cel mai important element din cadrul unui direct mail. Studiile au arătat că, în medie, un plic conţinând o scrisoare, alături de broşură, generează o rată de răspuns de 3 ori mai mare decât trimiterea unei simple broşuri. În plus, dacă scrisorile sunt şi personalizate, de genul “ Stimate domnule Mihai IONESCU” au rată de răspuns mult mai bună decât cele nepersonalizate “ Stimată doamnă/ Stimate domn”.
Iată câteva reguli pentru redactarea unei scrisori reuşite:
Să fie relevantă (adică să fie adresată unui grup„ţintă” care are caracteristicile unui Client potenţial). Adică nu trimiteţi la eschimoşi scrisori cu ofertă de piscine.
Să promită din start un beneficiu pentru destinatar.
Să fie uşor de înţeles.
Să spună destinatarului în mod concret ce are de câştigat.
Să încurajeze acţiunea de a face ceea ce doreşte expeditorul.
Să aibă un format vizual atractiv (format, grafică, textura hârtiei)